Mardin'in eğitim seviyesinin düşmesi üzüyor

Eğitim Bir Sen Mardin Şube Başkanı Mehmet Emin Esen, yaptığı yazılı açıklamada,İlimizin eğitim seviyesi ve sonuçları açısından arzu edilen düzeyi yakalayamaması ciddi bir sorun olmaya devam etmekte olduğunu belirtti.

              Mehmet Emin Esen;”Üniversiteye yerleşen öğrenci bazında Mardin ilimiz, Hakkâri'den sonra sondan ikinci konuma gerilemiş bulunmaktadır. 81 il içinde Mardin ilimizin sondan ikinci olması üzerinde ilgili tüm kişi ve kurumların ciddi bir sorumluluğu bulunmaktadır.”dedi.
              Eğitim gibi geniş bir  kesime, yaygın bir alana, çok yönlü bir değerlendirmeye ve önemli fedakarlıklara sahip komplike bir konunun bir kişi, kurum yada gurubun kendi başına altından kalkması mümkün değildir. Bu nedenle tek tipçi, dışlayıcı, indirgemeci ve düz mantıkla aşılacak bir sorun olmadığını belirten Esen açıklamasına şöyle devam etti: “İlimize göre, çok daha zor şartlarda bulunan bir çok ilden YGS, LYS, ve SBS gibi önemli sınavlarda daha geride bulunmamız üzüntü ve kaygıyla takip etmekteyiz.
             İlimizin siyasi ve idari zevatı arkasına alarak ama STK'ların büyük kısmını dışlayarak büyük reklam ve propaganda harcamalarıyla öne çıkan mülki erkanın en iddialı alanı Milli Eğitim olmuştu. Bu nedenle ilimize Milli Eğitim Müdürü ithal edilmiş ve dar çevresiyle beraber oldukça yetkilendirilerek güçlendirilmişti. Bu yanlış müdahaleler ve anlayışlar neticesinde ilimiz üç yıl öncesine göre gerileyerek sondan ikinci sıraya düşmüş olması oldukça üzücü ve düşündürücüdür.
              Bu konuda sorumluluk sahibi olanların kamuoyuna, öğrencilerimize ve velilerimize mutlaka hesap vermesi beklenmektedir.
              Mardin Eğitim Bir Sen olarak, geniş bir ufka, etkileşime, işbirliğine ve dayanışmaya ihtiyaç duyulan Eğitim konusunda bilgi ve birikimimizi ilgililerle paylaşmaya ve sorumluluk almaya hazır olduğumuzu beyan ederken; yeni eğitim öğretim döneminin daha huzur, güven ve başarı içinde geçmesini temenni ederim.” Dedi.
Etiketler: , ,

Yazar Hakkında

HaberPro profesyonel bir blogger haber temasıdır ve ücretsiz sunulmaktadır. Temayı indirmek ve özellikleirni detaylı incelemek için Tema sayfasını ziyaret ediniz.Teşekkürler Adsense Templates

0 yorum

Cevap yaz

REKLAM ALANI

REKLAM ALANI