Bütünleme Sınav Hakkından Aöf'liler Yararlanıyor mu?

YÖK Başkanı Gökhan Çetinkaya yaptığı açıklama ile bütünleme tüm öğrencilerin hakkı olduğu ancak kredili AÖF 'lilerin bundan yararlanmayacağını söyledi.İşte maziligüney.com'dan aldığımız haberin ayrıntıları;   

Ankara – YÖK Başkanı Gökhan Çetinkaya,  hakkını tüm öğrencilere verdiklerini açıkladı.Çetinsaya, Twitter’dan yazdığı mesajda, Yükseköğretim Forum Sayfası’na öğrencilerin gönderdiği mesajlar ve Üniversiteler Bölge toplantılarında öğrencilerden gelen talepler üzerine  hakkını tüm öğrencilere verdiklerini belirterek, “YÖK Başkanı olarak, öğrencilerin yaz okullarına mahkum edilemeyeceğine, bütünleme sınavlarının tüm öğrencilerimizin hakkı olduğuna inanıyorum. 2011-2012 Akademik yılından itibaren tüm üniversitelerimizde geçerli olacak bu kararın öğrencilerimize hayırlı olmasını dilerim” dedi.

Yükseköğretim Kurulu tüm üniversitelerde final sınavından sonra ‘bütünleme’ sınavı yapılmasına karar verdi.
Öğrenci ve akademisyenlerin sıklıkla gündeme getirdiği ve uygulamada üniversiteler arasında farklılık gösteren ‘bütünleme sınavları’ konusu YÖK Yürütme Kurulunda değerlendirilerek karara bağlandı.
Kurulun 19.06.2012 tarihli oturumunda 2547 sayılı kanunun 44. Maddesinin ‘b’ bendine dayandırılarak alınan karara göre, ‘yıllık veya yarıyıllık sınav takvimi uygulayan tüm
yükseköğretim kurumları 2011-2012 yılından itibaren final sınavları sonrasında bütünleme sınavları yapacak’.
Geçtiğimiz günlerde birinci ve ikinci öğretim için yaz okulu ücretlerinin eşitlendiğini duyuran Yükseköğretim Kurulu, aldığı bu kararla ‘bütünleme sınavlarını’ uygulayan ve uygulamayan üniversite ayrımını ortadan kaldırmış oldu.

ÖĞRENCİLERİN TALEBİNE YÖK’TEN OLUMLU CEVAP
’ üzerine Yükseköğretim Kurulu’na gelen talepleri değerlendirdiklerini ifade eden YÖK Başkanı Prof. Dr. Gökhan Çetinsaya, karara ilişkin; “Göreve geldiğim
günden bu yana gerek Bilgi Paylaşım Forumumuz üzerinden gerekse Üniversiteler Bölge Toplantıları, çalıştaylar ve Başkanla Yüz Yüze toplantıları vasıtası ile paydaşlarımızın fikir, görüş ve önerilerini birinci ağızdan dinlemeye gayret ediyorum. Bu süreçte ‘bütünleme sınavları’ meselesini hem öğrencilerimizin hem de akademisyenlerimizin üzerinde durduğu bir konu olarak gözlemledim. Öğrencilerimiz her ortamda bana yaz okulu ile birlikte bütünlemelerin de yapılması gerektiğini söylüyorlardı. Aldığımız yeni karar ile ‘bütünleme sınavı’ hakkını üniversite ayrımı gözetmeksizin tüm öğrencilerimize vermiş olduk. Yaz aylarını çalışarak değerlendirmek zorunda olan ya da yaz okulunda tüm derslerin açılmaması nedeniyle sene kaybı durumuyla karşı karşıya kalan öğrencilerimiz için bunun güzel bir fırsat olacağını düşünüyorum. Öğrencilerimizi yaz okuluna mecbur etmeden önce onlara bir şans daha verilmesinin gerekliliğine inanıyoruz. Kararın tüm üniversitelilere hayırlı olmasını
diliyorum” dedi.
İşte YÖK’e sorulan sorular ve cevapları
1- Bütünlemeye Açıköğretim Fakültesi kredili sistem de dahil mi?
Cevap yok
2- Bu yıl uygulanacak mı? Yani bu yaz geçerli olacak mı?
Cevap: Evet uygulanacak. çünkü Çetinsaya düzenlemenin 2011-2012 öğretim dönemini kapsayacağını açıkladı.
3- Bu yıl için yaz okuluna kayıt yaptıranlar, paralarını geri alabilecek mi?
Cevap: Evet alabilecekler. Öğrenci bu karardan önce başarısız olduğu dersler nedeniyle yaz okuluna başvuru yaptıysa, “Ben başvuru yaptığımda bütünleme hakkım yoktu. Ama alınan yeni kararla bana bu hak tanındı. Yaz okulu kararımdan vazgeçiyorum” deme hakkına sahip olacak.
4- Hiç alınmamış dersler ne olacak?
Cevap yok
5- Üstten ders alınmak istenirse ne olacak?
Cevap: Yaz okulu uygulaması devam edecek. Öğrenci okulu erken bitirmek istiyorsa ve bu nedenle üstten ders alma niyetindeyse yine yaz okula gidecek…
6- Bütünleme sınavları zaten yapılan üniversitelerde yeniden bütünleme yapılacak mı?
Cevap: Hayır… Bütünleme sınavları zaten yapılan üniversitelerde yeniden bütünleme yapılmayacak. Çünkü düzenleme, öğrencilere bütünleme sınavı hakkı tanımayan üniversitelere yönelik…. Zaten bütünleme sınavı yapan üniversiteler için yeni bir durum söz konusu değil.
7- Bu karar üniversitelere ne zaman bildirilecek?
Cevap: Birkaç gün içinde bildirilecek.
8- Yaz okulları kaldırılacak mı?
Cevap: Bütünleme hakkı tüm öğrencilere tanınıyor. Bu kesinlikle yaz okullarının kaldırılacağı anlamına gelmiyor, sadece bütün öğrenci arkadaşlarımın bütünlemeye girmek istemelerinin doğal bir hak olduğunun tescili anlamına geliyor. Yani düzenleme yaz okulu uygulamasını kaldırmıyor, sadece öğrencilerin başarısız olduğu dersler yüzünden yaz okuluna mahkum olmasını engelliyor.
9- Böyle önemli bir duyuruyu resmi olarak değil de Twitter’dan yapmak doğru mu?
Cevap yok.

alıntı:maziligüney.com

Etiketler: , , ,

Yazar Hakkında

HaberPro profesyonel bir blogger haber temasıdır ve ücretsiz sunulmaktadır. Temayı indirmek ve özellikleirni detaylı incelemek için Tema sayfasını ziyaret ediniz.Teşekkürler Adsense Templates

0 yorum

Cevap yaz

REKLAM ALANI

REKLAM ALANI